U3F1ZWV6ZTIwOTk4MDQ5MDM0MzBfRnJlZTEzMjQ3Mzg1MDQ3Njc=

الفصل الثامن عشر حبيبه الادهم

مملكه الروايات
اء ...الفصل الثامن عشر🤩🤩😍


ونبدا من عند ادهم 


ادهم رجع البيت ياسمين و دخل في الاوضه ما لقتهاش راح المطبخ ما لهاش 


مامته ادهم في ايه يا ابني  


ادهم ياسمين يا ماما هي فين مش موجوده يعني 


مامت ادهم... سلامتك   يا ابني الحب يعمل اكثر من كده بس والله  البنت تستاهل انت نسيت انت وديتها عند سما علشان عيانه هي قالت لي كده 


 ادهم ...طيب ماشي يا حبيبي مامت ادهم .....انت هتتعشى يا ابني 

ادهم لا انا مش جعان


 ادهم ..دخل الاوضه بتاعته و بيتصل على تليفون ياسمين ..لقاه مقفول راح متصل على تليفون سما 


سما خير يا ادهم في ايه 


ادهم ياسمين عندك 


 سما لا ما جتش هو في حاجه ولا ايه


ادهم  ما فيش حاجه بس هي نزلت واتاخرت انا قلت انها جاءت عندك


 سما ...لا ابق طمني لما توصل


 ادهم.... ان شاء الله وراح اتصل على وليد 


وليد لا يا ادهم والله ما جئت عندي ولا اتصلت ايه اللي حصل 


ادهم انا هاقول لك على اللي حصل وحكي كل اللي حصل لحد ما خرج من البيت 


وليد... لا يمكن تكون ياسمين رجعت ثاني الادمان اخر مره كنا عندك امبارح كانت نفسيتها حلوه كانت فرحانه اكيد في حاجه غلط حصلت


 ادهم ..يعني هي المخدرات هتمشي لحد البيت لوحدها 


وليد ...طب شوف كده من دخل عندك في البيت يمكن حد حطاها مقلب او حد عرف عنها


 ادهم ما حدش يعرف في البيت عندي ان ياسمين كانت مدمنه مخدرات 

وليد والله يا ادهم ما تستبعد في اي حاجه تحصل ياسمين حصل معها كل حاجه يعني ما جاءتش على دي المهم لازم نعرف هي راحت فين


 ادهم انا هانزل اشوف كده راحت عند الجيران ولا اعمل ايه طيب 


وليد انا عن نفسي هسال عند صاحبتها كده سلام 


وادهم... خرج بره ماما هو في احد جاء النهارده هنا لزيارتنا 


مامت ادهم... ايوه والنبي جاءت خالتك ورضا حتى رضا والنبي تعبت النهارده مع ياسمين قالت لازم تمسك البيت كله من تروقه  وتلم الفرش وتمسحه وانا مشيت انا وخالتك عند ام ابراهيم ولما خلصت رضا الحاجات مشوا 


ادهم.. طيب خلاص


ونسيبهم ونروح عند ياسمين 


عم محمد احكي يا بنتي ايه اللي جابك هنا 


ياسمين.. حاضر وبدات تحكي كل حاجه حصلت معها لحد الوقت ده 

عم محمد... والله انا عمري ما ارتحت لاحمد ابن عمك ده هو وندى انت تعرفي انهم على علاقه مع بعض ومره سمعتهم وهم بيتفقوا يتقابلوا الساعه كم


 ياسمين بجد يبقى علشان كده هي عملت في الحاجات دي 


عم محمد يا بنتي انا مش مستبعد ان احمد يكون وراء اللي حصل لك بس والله ادهم لازم اعذريه انه شاكك فيك 


ياسمين طيب اشمعنى انت صدقتني


 عم محمد علشان انا اعرفك من وانت صغيره كنت بتعملي مشكله و تقولي انا عملتها مش بتنكر ي


 ياسمين بص انت لو قلت له على مكاني انا هامشي ماشي


 عم محمد لا ما تخافيش مش هاقول الا لما انت تكوني عايزتعرفي بس باقول لك ايه الحاجه جايه دلوقت اوعى تحكي  لها على حاجه هي احسن هتنشر لك الخبر على باب الحاره


 ياسمين بجد والله 

عم محمد يا بنتي دي مراتي وانا عارفها لو سالتك قولي انك بنت واحد صاحبي وبينك وبين جوزك مشكله وما لكيش احد تروح عندوفجئتي


 ياسمين حاضر ونسيبهم ونروح عند ادهم 


وادهم  اتصل على وليد ممكن تبعث صوره البنت اللي انت قلت لي عليها قبلت ندي اخر مره 


وليد اوكي و بعث الصوره 


ادهم يا بنت الكلب هي وصلت لحد كده طب والله لوريك انت ازاي تعملي كده 


ونرجع ثاني عند عم محمد اللي


 امراته دخلت من دي 


عم محمد دي بنت واحد صاحبي زعلت مع جوزها جاي تقعد عندنا يومين ا


مراته وما له يا حاج هيتون تونسني وانت في الشغل اهلا يا حبيبتى ممكن بقى يا حاج تروح تشتري لنا شويه طلبات كده لزوم القعده


 عم محمد عم محمد حاضر من عيني يا حاجه 


وعم محمد مشي عند ادهم الاول وحكى له على اللي حصل 


ادهم خلاص خليها عندك يا عم محمد وخلي بالك منها لحد ما نشوف هنعمل ايه طبعا انت بتقول ازاي ما عرفتش ان انا اتجوزت من الاول علشان انت كنت في البلد ساعه فرح وهي لبست النقاب علشان ما حدش يعرفها 


عم محمد كويس يا ابن  حاولت تحميها يلا ربنا يقدم اللي فيه الخير ان شاء الله 


واتصل ادهم واتفق مع وليد ان هم يتقابلوا علشان اشوفه هيعملوا ايه في حكايه ياسمين بعد طبعا مطمئنه عليها وحكى له اللي حصل


 وليد اوكي اكيد بكره نتقابل ان شاء الله كده كده اجازه من الشركه

 ادهم....اوك

ونسيبهم ونروح عند ياسمين اللي دخلت تنام وراحت عند اللوحه ياسمين قاعده عند شجره موجوده في القصر وشها حزين جدا وهنا والاول مره شافها الراجل الاسود 


الراجل الاسود انت مين 


ياسمين انا ياسمين انا اعرفك


 الراجل الاسود يعني تعرفي حكايت اللوحه


 ياسمين ايوه


 الراجل طيب تعرفي ان ما حدش بيدخلها الا الا الخائنين 


ياسمين لا والله انا ما خنتش احد وعيطت 


الراجل الزنجي طيب يمكن حبيبك هو اللي 


 ياسمين ادهم ما اعرفش معنى كلمه خيانه ا 


الرجل طيب انت حكايتك ايه اللي خليتك تدخلي اللوحه 


ياسمين ها حكيها وبدات ياسمين تحكي الحكايه كلها من ساعه ما قابلت اللوحه لحد الوقت الحالي بس ما جابتش سيرتي البنات خفيت لا ليعذبهم ي


 الراجل لا انت حكايتك صعبه جدا 


ياسمين ما انت كمان حكايتك صعبه جدا 


الرجل طيب انت اخذت بالك انك فيك شبه كبير من اللي انا حبتها 


ياسمين بجد تصدق صاحبتي سما قالت كده وانا ما صدقتها  


وهنا ياسمين بدات تختفي انت رايحه فين شكلي كده احد بيصحيني 


الراجل طب هتيجي


 ياسمين انا غصبن عني كل ما بنام بيجيء هنا


 الرجل هستناك


 ياسمين ماشي سلام


البنات كانوا خائفين لانهم شافوا 19 ده كله من بعيد


البنت... ايه ده ده شكله هادي خالص مش متنرفز ربنا يسترها علينا احنا تكون قالت له ان احنا كنا عارفين 


البنت الاوليه لا ما اظنش عشان لو كانت قالت له كان ما سبهاش خرجت


وكده الفصل بتاعنا انتهى بس لسه عايزين نعرف ادهم ووليدها يتفقوا على ايه وايه ايه اللي هيعمله الراجل بتاع اللوحه😍😍😍😍

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

شكرا لوجودك معي في المدونه وتعليقك المميز

الاسمبريد إلكترونيرسالة