U3F1ZWV6ZTIwOTk4MDQ5MDM0MzBfRnJlZTEzMjQ3Mzg1MDQ3Njc=

الفصل الخامس والعشرون والاخير حبيبه الادهم

مملكه الروايات
اء ...الفصل الخامس والعشرون😍😍


 ونبدا من عند ادهم يلا  سوق  بسرعه خلينا نلحق نوصل لياسمين


 محمد ...والله على اخر سرعه


 ادهم... اوعى نزل محمد و بدل الاماكن وادهم هو اللي بيسوق 


محمد بالراحه يا ادهم  ممكن نعمل حدثه


 وادهم ما بيسمعش كلام لسه بيسوق


 ونسبها نروح عند ياسمين اللي اغمي عليها ودخليت اللوحه 


الراجل الاسود ايه ده اللي عامل فيك كده وبيحاول يفوق 


فيها فراح اتنقل للمكان اللي هي فيه لقى احمد بيحاول 


يتهجم عليها بدا يبعد احمد عن ياسمين و لكن هو شبح وهنا 


افتكر شكل حبيبته وجاك بيغتصبها قدامه وهو مربوط في 


الشجره ومش عارف يعمل ايه فيبدا يكسر  ويخبط احمد 


لحد ما اغم عليه وبيحاول يفوق ياسمين علشان تدارى 


جسمها وياسمين  فائت بتعب وشافت شكلها ياسمين بتصوت 


والراجل اهدي ما حصلش حاجه ما تخافيش انت كويسه 


ياسمين بتصوت برده


االرجل اهدي ارجوك والبسي اي حاجه قبل ما احد يجي 


الراجل دخل عقلي ياسمين وبيحاول يهديها ويسيطر على 


اعصابها ياسمين قامت  لبست هدومها وراحت وقعت من 


طولها وهنا ادهم وصل الفيلا ومعها البوليس ودخلوا دا دا 


فاطمه واقعه في الارض 


جيري ادهم على اوضه ياسمين يكسر الباب لا ياسمين مغمي عليها وهي مضروبه والبوليس دخل مسك احمد وادهم شال ياسمين وجرى بيها علي المستشفى


 ادهم... عايز دكتوره حالا


 والدكتوره اتفضل حضرتك اخرج بره علشان نعرف نكشف عليها ا


ادهم ..انا جوزها حضرتك


الدكتورة... مش مشكله اتفضل بره دلوقت 


وخرج ادهم وبعد حوالي ساعه من الكشف و تعليق محاليل علشان يفوقه ياسمين خرجت الدكتوره


 ادهم هي عامله ايه دلوقت 


الدكتوره على فكره احنا لازم نبلغ البوليس لانها تعرضت  لحاله اغتصاب 


ادهم ....انت بتقولي ايه


 الدكتوره... بس الحمد لله هي لسه سليمه زي ما هي شكل الشخصي ما كملش عمليه الاعتداء


 ادهم الحمد لله طيب هي فائت دلوقت 


الدكتوره لسه احنا اديناها حقنه مهدئ علشان لو فاقت وهي بالمنظر ده اكيد  هتبقى منهاره  و هتنهار زياده


وهنا وصلت المستشفى سما وداد فاطمه وهنا وفاطمه هي  عامله ايه


 ادهم باباها فين يجيء يشوف ابن اخو كان عايز يعمل فيها ايه

 فاطمه... صفوان بيه مسافر النهارده الصبح 


ادهم... علشان كده الحيوان


ادهم... الحمد لله يا ياسمين بخير ودي اهم حاجه


 وكلهم مستني ياسمين تفوق 


وصفوان عرف باللي حصل ورجع مصر 


ونسيبهم ونروح عند ياسمين اللي راحت عند اللوحه


 البنتين ...بتوع اللوحه حرام هي مش راضيه تفوق خالص 


الراجل الاسود متنرفز جدا و جنب ياسمين وهو بيبص لها وشايفها حبيبته وحاسس ان دافع  عنها


 وياسمين بدات تفوق عندهم 


البنتين كويس انك فوقتي حمد لله على سلامتك


 ياسمين ادم انا هنا يبقى لسه هناك نائمه 


الراجل فعلا حمد لله على سلامتك 


ياسمين بتنزل عينها في الارض 


الراجل مسك وش ياسمين بيديه ورفعوا وبص في عينيها العيون دي لازم تفضل على طول باصه للسماء لان ما فيش حاجه كسرتها  ولسه زي ما هي بنقابها 


وهنا ياسمين فهمت الرساله اللي بيوصلها لها انها لسه بنت وان 

 ياسمين بتقول له بعينيها بجد


 الراجل ايوه ودلوقت انت عملت  اللي ما حدش قدر يعمله من سنين كثير من ساعه ما اتحبست جوه اللوحه وامي افتكرت انها كده بتسعدني المهم دلوقت  بفضلك التعويذه اتفكت  وارواحنا هتروح المكان اللي هي بتنتمي اليه 


ياسمين يعني خلاص 


الراجل ايوه وانت يا ياسمين لازم ترجعي وتفضلي في حياتك و تكمليها عادي لان اللوحه تتقفل وهتبقى لوحه عاديه لاحد فيها بيدخل ولا احد بيخرج 


ياسمين طيب ولو قلتلك  ا ان بحس  اني مع عيلتي وتعودت عليكم


 الراجل انت هيبقى لكي عيلتك الجديده لازم تهتم بهم واللوحه هتفضل عندك تفتكر ينا بس انت ولاهتجيء  ولا احنا هنروحلك 


وهنا ياسمين بدات تفتح عينيها في المستشفى و لقيت ادهم ماسك ايديها وصفوان ماسك اليد الثانيه


ادهم حمد لله على سلامتك يا ياسمين اخيرا فوقتي 


صفوان حمد لله على سلامتك يا حبيبه باباك انا اسف يا بنتي 


ياسمين خلاص يا بابا حصل خير انت ما لكش دخل في اللي حصل 


وهنا دخلت مامت ياسمين 

ياسمين ماما 


مامت ياسمين .....ما كانش ينفع اني اعرف اللي حصل معاكي وما جيش


 صفوان  صدقيني يا ياسمين انا اللي غلطان مش مامتك 


ياسمين خلاص يا بابا انا مش عايزه اعرف حاجه ياريت نبدا كلنا من جديد وهنا 


هنا..... بص يا جماعه احنا نعمل فرح جماعي انا وحماده وسما ووليد وياسمين وادهم 


صفوان... بيبصلها 


 هنا ....يا باشا طب والله انت المفروض تفرش لينا البيت على حسابك والفرح كمان على حسابك


 سما ....يا هنا عيب كده


 هنا ...عيب ايه يا بنتي دي فرصه خلاني نتجوز بقى


 صفوان ...مش انت البنت 


هنا...ايوه انا هي اترفدت والحمد لله 


صفوان.... انا ما اعرفش   راي المدير ايه هو اللي يقرر 


ياسمين... بابا علشان خاطري 


 صفوان ...يا بنتي والله مش انا المدير هو اللي يقرار وشاور ناحيه ادهم 


ياسمين بجد


 ادهم... انا ما ينفعش


 صفوان... يا ابني انت دافعت عن بنتي وكان ممكن تستغلها انما عشان انت ابن اصول وقفت جنبها 


هنا.... يا عم وافق بقى


 ياسمين ادهم


 ادهم خلاص يبقى الفرح بعد شهر من دلوقت


 ياسمين بس في مشكله 


كلهم في صوت واحد ...ياسمين ايه هي


 ياسمين ....حماتي ما تعرفش حاجه خالص 


وهنا دخلت ام ادهم هي ووليد ومحمد 


مامت ادهم ...لا يا حبيبتي ما تقلقيش انا رضيت بك من اول مره  وخلاص بقى النصيب اللي بيحكم وكل قعد يضحك على كلمه مامت ادهم راحت مامت.ادهم انا موافق يا جدعان و زغرطت


عدت الايام واحمد اتحكم عليه بالاعدام علشان  قتل ندى  


والقضايا طبعا الثانيه وادهم مسك الشركه بس لسه محتفظ 


بالتاكسي لانه بيعتبر ان هو بشره خير او السبب ان قابل 


ياسمين اول مره وجاء ليله الفرح وكل فرحان وعمل الفرح في الفيلا والعرسان واقفين تحت مستنيين العرائس بتاعتهم 


وصفوان باشا سلم كل عروسه الى عريسها ونبدا من عند ادهم


 ادهم ...هو الفرح ده مش هيخلص


 ياسمين..... هو لسه ا بتدي اهدى بقى يا عم


 سما وليد


 وليد... والله انا مش مصدق ان انا وانت مع بعض وبعد ساعات هنكون


 سما ...وليد عيب


 وليد.... طب والله انا ما كانش قصدي حاجه بس انت طلعت قليله الادب


سما... اسكت بقى والله ما اقصد حاجه 


 وليد..... ولاا قصدي عادي ما هو كل اللي هيحصل كل ده هيحصل بعدين وقعدوا يضحكو هم الاثنين


 هنا.... وحماده 


هنا... علي النعمه ابوك  فضحنا شوف قاعد يلم البوفيه في اكياس


 حماده يا ستي سيبك منه المهم انتي حلوه قوي النهارده 


هنا..... يا ابني انا حلو ة على طول طب والله انا خايفه


 حماده خايفه من ايه عادي الليله هتعدي 


هنا...لا انا لا يا عم خايفه لابوك يكون  باع العفش اللي في البيت


 وليد لا ما تخافيش ما انا اخذت المفتاح معي وخليتي الولد ابن خالتي يقعد قدام الباب علشان لو فكر يعملها يبلغني عليطول وقعدوا الاثنين يضحكوا


وبعد تسع سنوات ياسمين في المستشفى


 اسامه ابن ياسمين ....ماما مش كل مره توليدي فيها تلمي علينا المستشفى


 ياسمين اسكت انت يا ولد انت ايش عرفك الوجع اللي انا فيه دلوقت


 رقيه ...معلش يا ماما سيبك منه بس انا متهيالي انك اوفر شويه طنط هنا ولدت ما عملتش كده


 هنا.....هههههه لا ما اصل انا يعني زي ما تقولي كده عندي الاحساس بالوجع ضعيف شويه  


ياسمين... ادهم فين


 ادهم انا هنا يا حبيبتي


 ياسمين ايوه ما هو انت السبب


 ادهم ....انا السبب كل مره تقولي كده يا بنتي ما انت كل مره تقولي فيها دومي بعدها بكم يوم الاقيك بتقولي انا حامل


رقيه.... بجد يا بابا انا خلاص مش هادلعك خالص


 ادهم... ليه يا حبيبتي 


رقيه.....يا احسن اجيب نونه انا كمان


كلهم قعدوا يضحكوا حتى ياسمين اللي بتتوجع على كلام رقيه


وجاء الدكتور وياسمين ولدت وجابت بنوته ثانيه 


ادهم .....هتسميها ايه

 ياسمين..... هنسميها نور 


ادهم..... خلاص نور..نور


وبعد كده كلهم عايشين في سعاده وفرحه وانتهت روايتنا ولكن حكايتهم ممكن تكون بتكمل في مكان ثاني ناس عاشت نفس الحكايه ولقوا اللي يقف جنبهم ويساعدهم يا ريت تكوني روايتنا عجبتكم😍💞💞

تعليقات
ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

شكرا لوجودك معي في المدونه وتعليقك المميز

الاسمبريد إلكترونيرسالة